GeekGamer.pl

Piszemy o tym co nas kręci w sposób jaki nam odpowiada…

Newsy PlayStation

Nowy DualShock dla PlayStation 5!

Coraz więcej patentów zostaje rejestrowanych przez Sony – tajemnicze cardridge’owe dyski wymienne, trigger’y ze specjalnymi funkcjami oraz nowy kontroler!

Zdjęcie patentu nowego pada, widok z góry

Jak możecie zaobserwować na obrazku wyżej, żadnej znaczącej zmiany w wyglądzie nie wprowadzono (ale jak to mówią: ,,lepsze jest wrogiem dobrego”?). Dalej mamy standardowy dla konsol PlayStation układ przycisków oraz analogów, kształt kontrolera, jest niemalże identyczny jak poprzednika, jednak musicie mi uwierzyć na słowo – zmiany są 😉

Zdjęcie patentu nowego pada, widok pod kątem

Na tym zdjęciu widać je nieco wyraźniej.

  • Mikrofon, który może służyć do obsługi głosowej konsoli (jak wiecznie słuchający Kinect konkurencji <3) czy nawet do wprowadzania tekstu za pomocą mowy – proszę!
  • Wejście mini Jack, które może pozwolić na podpięcie nie tylko klasycznego zestawu 2 w 1 (słuchawki i mikrofon), ale być może pojawi się szansa na podpięcie słuchawek pod jedno gniazdo oraz jakiegoś lepszego mikrofonu pod drugie… W końcu streaming na konsolach się prężnie rozwija.
  • USB-C, czyli standard, który musiał się pojawić również i tutaj.
  • Mniejsze analogi, ale różnica w porównaniu ze starszym modelem pada jest mało zauważalna
  • Większe trigger’y, których zastosowanie powinno nie tylko zwiększyć komfort używania pada i dodatkowo zapewnią różne poziomy oporu.
  • Brak diody – i tutaj chyba wszyscy gracze będą bardzo zadowoleni, bo w końcu uwolnimy się od zbyt częstego ładowania pada – serio to światełko mocno zjadało baterie!

Poza tym wszystkim, pad będzie zaopatrzony w specjalne cewki dźwiękowe, które zapewnią nowy poziom wibracji ( ͡° ͜ʖ ͡°). Więcej o tym mechanizmie opowiedział już Kenet w tym materiale, także serdecznie zapraszam!

Jak sami widzicie, Sony jednak coś grzebie przy swoim padzie, jednak ich pole do manewru jest dość mocno ograniczone, ze względu na zdeklarowanie się, że PS5 otrzyma wsteczną kompatybilność – i to tyczy się nie tylko gier, ale również kontrolerów!

Dawajcie znać jak Wam podoba się nowy patent i co jeszcze byście do niego dodali!
Ja osobiście potrzebowałbym dodatkowych przycisków pod padem – tak jak to ma miejsce w wersjach elite.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Gry od małego są częścią jego życia. Na początku towarzyszyły mu na PC, głównie pod postacią Warcrafta III oraz Call of Duty. Następnie pojawiło się pierwsze i drugie PlayStation - wtedy ogrywał te najbardziej popularne pozycje (co nie znaczy, że wszystkie!). Aż wreszcie w jego gimnazjalne łapy wpadło PS3 i zauroczenie przerodziło się w miłość - nie tylko do konsoli Sony *wink*, ale również do całej branży! Obecnie: studiuje i w wolnym czasie (oczywiście) gra oraz tworzy materiały tutaj czy na YouTube'a.